انتخاب مناسب ترين الكترود براي جوشكاري لوله

يك وبلاگ تخصصي در مورد تجهيزات صنعتي جوشكاري

انتخاب مناسب ترين الكترود براي جوشكاري لوله

۳ بازديد

اين رقم در الكترود مي تواند از 0 شروع شده و در نهايت به عدد 6 و يا در برخي از موارد به 8 نيز برسد. گاز دي اكسيد كربن به دليل چگالي مناسب، محافظت خوبي از حوضچه مذاب فراهم مي آورد، اين امر در كنار دماي قوس بالاتر باعث جلوگيري از رخداد برخي از مرسوم ترين عيوب جوش مانند سوختگي كنار جوش (undercut) و شكل دهي مناسب خط جوش (good Profile Weld Bead) مي شود. جوشكاري با سيم جوش نقره يكي از روشهاي پركاربرد جوشكاري گاز در صنايع مختلف فلزي است. فسفر درصد مس را كاهش داده و از اكسيده شدن نقره جلوگيري ميكند. فروشنده وسازنده انواع سيم جوشكاري نقره با درصد هاي گون? الكترود(به انگليسي: electrode) مادهاي رسانا است كه از يك سو به بخش فلزي (مانند سيم مسي) و از سوي ديگر به بخش غيرفلزي (نيمهرسانا، الكتروليت و يا خلأ) مدار الكتريكي متصل شده و بين آنها ارتباط برقرار مي كند.

ها سلولزي به همراه كربنات پتاسيم مي باشد.

چنين توانايي در جذب و نگهداري آب، هدايت الكتريكي را افزايش مي دهد. توليد و عرضه مي شوند.براي كابلهاي جوش با قوس الكتريكي كه انحصارا به منظور جوشكاري در نظر گرفته شده اند ولتاژ نامي تعيين نشده است. مبادرت مي ورزند. جهت آگاهي از ليست قيمت روز سيم جوش در بازار، مي توان به مراكز حضوري و غيرحضوري عرضه كننده اين كالا مراجعه كرد. اگر نشانه چهارم عدد 1 باشد، يعني پوشش اين نوع از سيم جوش ها سلولزي به همراه كربنات پتاسيم مي باشد. معمولا در اغلب موارد از الكترود هايي استفاده مي شود كه نشان سوم آنها عدد يك مي باشد. در اين كد EXX2X منظور از عدد دو اين است كه فقط بايد براي سطوح افقي و صاف مورد استفاده قرار گيرد و استفاده از آن در موارد ديگر جايز نبوده و اگر استفاده شود، كيفيت نهايي كار بسيار پايين خواهد بود. استفاده از عدد سه در كد EXX3X بدين معناست كه بايد صرفاً براي قطعات صاف مورد استفاده قرار گيرد. بدين معنا كه براي استفاده در چه شرايطي ساخته و توليد شده است. بدين ترتيب خواص الكترود هايي كه نشانه آخر آنها 0 و 1 باشد، شباهت هاي زيادي به هم دارد، با اين تفاوت كه در هنگامي كه عدد صفر باشد، سلولز به همراه كربنات سديم به كار رفته، اما در هنگامي كه عدد 1 باشد، سلولز به همراه كربنات پتاسيم به كار رفته است.

سيم جوش مس

هنگامي كه نشانه چهارم عدد 2 و 3 مي باشد نشان دهنده وجود تيتانيوم در پوشش اين نوع از الكترود ها مي باشد. در هنگامي كه نشانه چهارم عدد صفر را نشان مي دهد، نشان دهنده پوشش سلولزي مي باشد. مثلاً در كد EXX1X : عدد يك نشان دهنده ي اين است كه براي استفاده در همه ي موقعيت ها توليد شده است. عدد 60 بيان گر فشار كشش گرده جوش بر حسب پاوند بر اينچ مربع مي باشد. همچنين در كد EXX4X استفاده از عدد چهار بيان گر اين است كه در همه ي موقعيت ها به ويژه V- down مي تواند مورد استفاده ي جوشكار قرار گيرد. بيان گر اين است كه اين مي تواند براي همه ي موقعيت ها مورد استفاده قرار گيرد. به همين نسبت بايد ضخامت هم بيشتر باشد تا جوشكاري به نحو احسن انجام گيرد. در انجام جوش صفحه مسي ارت پس از انتخاب قالب و پودر جوش مناسب بايد قطعات جوشكاري در قالب قرار داده شود و سپس يك پولك مناسب در ته محفظه پودر گذاشته مي شود در مرحله بعدي به اندازه كافي پودر جوشكاري كدولد صفحه ارت در محفظه ريخته مي شود و فتيله روي آن قرار مي گيرد. 6 : انتخاب يك فلز پركننده كه در تركيب با فلز پايه، فلز جوشي ايجاد كند كه قابل عمليات حرارتي پسگرمايي باشد، مي تواند بسياري از مشكلات و معايب جوشكاري آلومينيوم را بر طرف سازد.

در وهله اول براي شروع كار جوشكاري آلومينيوم بايد مقدار استيلين كمي از اكسيژن بيشتر باشد زيرا روانساز هنوز كاملاً گرم نشده و نمي تواند اكسيژن را جذب نمايد. در موقع جوشكاري ، روي بخار شده و اكسيد آن محل جوش را تيره كرده و عمل جوشكاري را مشكلتر مي نمايد. آن هايي كه در عدد سوم كدشان از عدد 2 استفاده شده، مي توان از آن ها در موقعيت هاي افقي و سطحي استفاده كرد. در مواردي كه فقط در موقعيت افقي جوشكاري انجام مي شود، الكترود هايي كه نشان سوم آنها عدد 3 باشد گزينه اي مناسب به شمار مي روند. در روي پاكت الكترود علاوه بر نام كارخانه سازنده ، نوع جنس نيز درج مي شود كه براي مصرف صحيح حائز اهميت است. انجماد پرشده (Fill Freeze Electrode): الكترودهاي جوشكاري انجماد پر شده داراي فلاكسي سنگين بوده و ضمن توانايي خارج كردن سرباره، امكان ايجاد دانه هايي با تركيب يكنواخت را نيز دارند. چسبان سريع (Fast Fit Electrode): الكترود هاي جوشكاري چسبنده سريع داراي پوشش فلاكس بسيار سنگين بر روي سيم و نرخ رسوب گذاري بسيار سريع هستند. چسبان سريع داراي كدهاي E6027، E6028 مي باشند. اين سيم ها داراي سطحي تميز و بدون هيچ گونه ضايعاتي بوده كه در فرآيند جوشكاري به بهترين شكل عمل مي كنند و نفوذ عميقي به درون فلز دارند و با استفاده از اين سيم جوش ها خطا در جوشكاري به حداقل مي رسد.

تمرین جوشکاری خوب

در جوشکاری معمولا فقط به دنبال ایجاد یک خط مستقیم نیستیم. در عوض با انبر جوشکاری اتصالات حلقه ای شکل ایجاد کنید. در واقع به دنبال انجام یک حرکت دایره ای گسترده باشید. این امر موجب می شود جوش شما استحکام بیشتری داشته باشد. با استفاده از این تکنیک شما یک خط جوش زیبا و بودن عیب خواهید داشت.چرا ضد آفتاب می زنیم جوش می زنیم؟

آماده شدن جهت انجام جوشکاری قبل از شروع آن

  • چند نکته وجود دارد که اگر قبل از اجرای جوشکاری به آنها توجه کنید می توان موفقیت خوبی داشته باشید.
  • سطح فلز خود را تمیز کنید. با استفاده از برس سیمی، سنباده و محصولات مناسب برای تمیز کاری این عمل را می توان انجام داد.
  • محلی را که تمیز کردید با یک بتونه بپوشانید. چراکه فلز را بعد از تمیز کاری روی زمین قرار می دهید که امکان دارد آلوده به گرد و غبار و محصولات خوردگی شود.
  • نوک الکترود را چک کنید که آلودگی نداشته باشد. این امر امکان دارد به تمیزی جوش شما آسیب برساند.
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد