پودر جوش

يك وبلاگ تخصصي در مورد تجهيزات صنعتي جوشكاري

پودر جوش

۳ بازديد

4- الكترود تنگستن لانتان دار كه مشكي رنگ است. 3- الكترود تنگستن زيركونيم دار كه علامت مشخصه آن رنگ سفيد است. قيمت سيم جوش روكش دار نقره را تنها نمي توان با توجه به يك عامل و فاكتور تعيين نمود زيرا دست كم چندين عامل كه در تغييرات ارقام موثر هستند و شرايط ايجاد نرخ هايي ثابت را از بين مي برند. زاويه بين الكترود با خط عمود بر جوش در صفحه طولي را زاويه راهنما Lead angle و زاويه الكترود با خط عمود برجوش در صفحه عرضي را زاويه كار مي گويند . هر كارخانه توليدي سيم جوش در سراسر كشور با تكيه بر توان و دانش متخصصان داخلي و بهره گيري از فناوري روز هم توان رقابت با بسياري شركت ها و كارخانجات مشهور دنيا را دارد و هم اينكه مي تواند علاوه بر تامين نياز بازارهاي داخلي در بخش صادرات و ارز اوري نيز به موفقيت هاي خوبي در اين زمينه دست پيدا كند و همچنين اين شركت ها مي توانند با راه اندازي خط توليد سيم جوش كه مي تواند با كمك و تسهيلاتي كه دولت به اين كاخانجات مي كند توليد سيم جوش لوله مسي و ديگر انواع سيم جوش را گسترش دهد. الكترودها با قطرهاي مختلف از ۲ تا ۶ ميليمتر و گاهي نيز بيشتر توليد مي­شوند.

 

ميله را در طول سطح حركت داده و جوش را تشكيل مي دهد.

 

ورقهاي نازكتر از 4 ميليمتر را از راست به چپ و ورقهاي ضخيم تر از 4 ميليمتر را از چپ به راست جوش مي دهند. با اين جوشكاري مي توان سيم جوش هايي را با ضخامت حداقل 8/0 و حداكثر 4/2 ميليمتر ذوب نمود. ميله را در طول سطح حركت داده و جوش را تشكيل مي دهد. براي جوشكاري برنز از ميله برنز استفاده خواهيد كرد ، اما اين ميله ها با مقادير مختلفي از مس ، آلومينيوم و ساير فلزات در انواع مختلفي قرار مي گيرند. كالاي مس برادران ثقفي مفتخر به توزيع سيم جوش در دو نوع نقره و برنج ميباشد. بگذاريد مجموعه جوش قبل از تلاش براي تميز كردن آن ، جامد شود. طراح اگر قطعات ريخته اي را به جوشي تبديل كند ، با كم كردن ضخامت لازم در درون فلز صرفه جويي مي كند ، استفاده از جوش به جاي ريخته گري به طراح آزادي عمل بيشتري مي دهد ؛ هرجا كه لازم است از ورق هاي ضخيم استفاده مي كند و در جاهاي ديگر ورقهاي نازك در نظر مي گيرد . براي جدا كردن مقياس هاي سرسخت از يك برس سيم استفاده كنيد.

دستكش را قبل از شروع كار با هر نوع جوش مشعل دست كنيد.

مشعل خود را خاموش كنيد و آنچه از ميله پركننده شما مانده است را كنار بگذاريد. اگر از مشعل اكسي استيلن استفاده مي كنيد ، براي محافظت از فلز در برابر اكسيدها به شار نياز داريد. دستكش را قبل از شروع كار با هر نوع جوش مشعل دست كنيد. از جوش شيرين معمولا در دستور العملهايي استفاده ميشود كه يك ماده اسيدي نيز در آن وجود دارد. بعضي از فولادهاي موليبدوني داراي مقداري كرم نيز هستند اين آلياژ را كه مولي كرم مي نامند بيشتر در ساختن قطعات مقاوم هواپيما به كار برده مي شوند. گازي كه استفاده خواهيد كرد آرگون است ، احتمالاً بسته به عمق جوش با مقداري هليوم تركيب مي شود. 1 : براي دستياي به يك جوش با كيفيت بالا، تميزكاري آلومينيوم وآلياژهاي آن قبل ازجوشكاري الزامي است. پارس صنعت فروشنده سيم برنج بهينكس ايراني و محصول وارداتي با كيفيت آلماني مي باشد. 2- سيم برنجي آلماني كه محصول كشور آلمان مي باشد و داراي كيفيت بالايي مي باشد. آلياژهاي اين خانواده داراي نقطه ذوب بالايي هستند و بيشتر در نقاطي كه فواصل قطعات مورد جوشكاري زياد بوده و نياز به پركردن شيارهاي ضخيم ميباشد كاربرد دارند. اين فلز داراي نقطه ذوب بالاتري نسبت به ميله هاي پركننده خواهد بود، اما با اين وجود از نشان دادن گرما به طور مستقيم روي سطح خودداري كنيد.

 

تنظيم AC (جريان متناوب) براي دور نگهداشتن اكسيد در هنگام استفاده از برنز آلومينيومي مناسب است، اما در غير اين صورتDC(جريان مستقيم) يك انتخاب معمول است. و زندگي افراد زيادي را تحت تأثير قرار داده اما آشكارا در مورد آن بحث نشده است. اين باعث مي شود مواد پركننده به طور كامل به آن ملحق شوند. سيم جوش بعد از خروج هوا گاز از سرپيك با برخورد به سيم باعث ذوب شدن و اتصال دو فلز با يكديگر مي شود. همچنين سديم بالاي موجود در جوش شيرين ممكن است باعث افزايش فشار خون در افراد شود. جوش شيرين ممكن است با برخي دارو ها از جمله آسپيرين، مكمل هاي كلسيم، كورتيكو استروئيد ها، ليتيوم، كوينيدين و ديورتيك ها تداخل دارويي ايجاد كند. براي جوشكاري صنايع سنگين ، سايز سيم جوش بايد ضخيم تر از رنج بيان شده باشد . در موقع تعويض الكترود و ادامه جوشكاري بايستي حدود 3 سانتيمتر از تفاله هائي را كه روي جوش بسته شده پاك كرد. استفاده از فلز موليبدن در اين نوع سيم جوش باعث شده است تا مقاومت به خزش اين محصول افزايش پيدا كند. در همين حين مولكولهاي بسيار داغ اكسيژن موجب افزايش نفوذ در هنگام انتقال قطرات مذاب هم ميگردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.